Podívali jsme se do Red Bull Racing Factory v britském Milton Keynes, kde vznikají monoposty pro piloty Infiniti Red Bull Racing Teamu Sebastiena Vettela a Daniela Ricciarda, ale i Daniila Kvyata a Jeana-Érica Vergneho ze sesterské Scuderia Toro Rosso.
Foto: RedBull Media
1. Víte, že i když Renault dodává Red Bull Racing (RBR) už hotové motory, v RBR je zaměstnáno pět set lidí, kteří se starají o zbytek?
2. Víte, že téměř sto zaměstnanců odpovídá za design a kolem dvaceti z nich se soustředí výhradně na aerodynamiku? V závislosti na sezoně pracují šest až sedm dní v týdnu a každý z nich při tom vytvoří tři až pět set technických výkresů. Ale jen zanedbatelná část z nich se pak někdy uplatní v samotné výrobě.
3. Víte, že konstruktéři dokáží během sezony zrychlit průjezd téhož vozu po témže okruhu o dvě vteřiny? Pracuje se na všech komponentech, což není snadné, protože jich je v jednom monopostu kolem 1500! Osmdesát procent z nich vzniká přímo v Milton Keynes.
4. Víte, že se vede soustavná tichá válka mezi vývojáři a automobilovou federací FIA regulující všechno kolem formulí? Když FIA omezí například množství času, který můžou vývojáři strávit v aerodynamickém tunelu, RBR znásobí kapacitu počítačů vyhodnocující výsledky, takže za kratší dobu získají více dat. FIA na to odpoví omezením kapacity počítačů. A takhle to jde pořád dokola.
Foto: RedBull Media
5. Víte, že v aerodynamickém tunelu se netestují originální díly, ale jejich kopie zmenšené na šedesátiprocentní velikost? Tunel samotný byl postaven v padesátých letech pro letecký výzkum.
6. Víte, že tým F1 zaměstnává lidi, jako jsou meteorologové, které vysílá několik kilometrů od okruhu, aby sledovali počasí a informovali centrálu o sebemenších změnách? Díky tomuto servisu se také ví, na kterou část okruhu jako první dorazí déšť.
7. Víte, že tým mechaniků z depa cvičí až 65 zastávek v pit stopu denně? Bylo by zbytečné, aby vývojáři šetřili zlomky vteřin technologickým náskokem, kdyby je pak promarnili mechanici pomalou výměnou dílů. Proto mají v továrně zcela věrnou repliku opravdového boxu.
Foto: RedBull Media
8. Víte, že nejhlasitějším momentem vývoje je testování nových převodovek? Zatímco motory dodává Renault, převodovky se staví a prověřují pěkně doma. Testují je programy, které simulují jejich nasazení na jednotlivých okruzích světové série.
9. Víte, že RBR nebyl prvním nájemcem budovy v Milton Keynes? V tomto centru sídlil od roku 1996 tým Stewart Grand Prix a mezi lety 2000 až 2004 tým Jaguar Racing. RBR je zde až od roku 2005.
10. Víte, že karbon, materiál nezbytný pro stavbu monopostů, vyrábějí v RBR ve vlastních autoklávech, kam se vejdou celé šasi formule? Autokláv je v podstatě pec konstruovaná pro reakce probíhající za vysokého tlaku a teploty. Doba pro „upečení" jakéhokoli dílu je cca 10 hodin.
Foto: RedBull Media
Chcete vyhrát jízdu ve formuli Renault 2.0 na Red Bull Ringu u Spielbergu v Rakousku nebo spoustu dalších cen? Zaregistrujte se do online závodu ZDE! A když si koupíte tři plechovky Red Bullu v Tescu a zadáte číslo účtenky, můžete vyhrát i zájezd do Milton Keynes, sídla Infiniti Red Bull Racing Teamu.