1. Nedostatečná infrastruktura
eon-energieplus.vevyrobe.cz
Síť dobíjecích bodů není tak hustá a četná, aby mohla podporovat masivnější použití elektroaut. Pár stojanů na pumpách a u kancelářských budov, několik ve velkých obchodních domech, tím to hasne. A pokud si guerrilově natáhnete kabel z okna kanceláře, z klasické 240V zásuvky dobijete za hodinu jen pár kilometrů.
2. Vysoká cena
http://www.keba.com
Být eko a jezdit zalevno zatím není dostupné pro naprosto normálního člověka. Podívejte se na ceny elektromobilů, BMW chce za svou i3 necelý milion, u Opelu necháte za model Ampera minimálně milion a nejlevnější Peugeot iOn vyjde na 478 600 Kč.
3. Malý dojezd
thecarconnection.com
Všimněte si, že v katalogu vždy najdete dojezd "až" něco. U auta, které by skutečně zvládlo třeba 200 km, není ve městě problém, ale v reálu takový stroj vydrží jen lehce přes půlku. Energii motorům kradou klimatizace a vytápění, rádio nebo i zima, která snižuje účinnost pohonného ústrojí.
4. Nedobijete všude
agbeat.com
Že budete nabíjet jen doma přes noc? Ok, ale připravte se na to, že potřebujete speciální rychlodobíjecí stanici ve své garáži, zásuvku s 480 volty a také pořádně silné jističe. Zkuste si zapojit elektroauto do zásuvky na desetiampérovém okruhu a počítejte sekundy, než vám vyletí pojistky. Některá auta umí intenzitu svého dobíjení regulovat (snižovat), ale vše pak trvá ještě déle.
5. Žádné výhody
www.cez.cz
Urbanisté a dopravní inženýři už dlouho mluví o vyhrazenýcn pruzích pro elektromobily a speciálních parkovacích místech. A na ty není ve většině měst dost místa - stačí se podívat, jaké dopravní problémy řidičům způsobují pruhy pro autobusy nebo zúžené ulice kvůli cyklistům. To, že se snažíte jezdit eko, vám nepřinese kromě hřejivého pocitu žádné velké plus.