1. Extrémní výkon
Model D bude nabízen ve třech výkonových variantách. Ani jedna není pomalá, ale nejvíc určitě ohromí vrcholný P85D, který nabízí výkon 700 koní z elektromotorů na přední a zadní nápravě. Z nuly na stovku nová Tesla vystřelí za 3,2 sekundy, což je hodnota, která srovná se zemí i nejrychlejší evropské sedany od Audi nebo Mercedesu. Dojezd čistě elektrického vozu je přitom krásných 450 km, což je upřímně při rychlé jízdě skoro víc, než byste vyždímali právě třeba z RS modelů od Audi.
2. Konečně je to čtyřkolka
Tesla Model S je zadokolka, což je v USA pořád ještě primární volba pohonu. Evropa si ovšem žádá čtyřkolky a je to vidět i na prodejích německé sedanové trojky, která už dnes prodává z drtivé většiny právě čtyřkolky. Dokonce i zákazníci v hornatějších částech USA se začali ptát, kdy Tesla nabídne pohon všech kol. Počítalo se s ním až u SUV modelu Tesla X, ale naštěstí ho máme i ve vylepšeném eSku.
3. Má to víc senzorů než S-Class
Model D má hned několik radarů a senzorových soustav, které umožňují sledovat provoz daleko vpředu, ale i bezprostřední okolí do nejmenšího detailu v okruhu plných tři sta šedesáti stupňů. Díky tomu zvládá Tesla víceméně všechno, co vlajková loď Mercedesu, včetně polovičního autopilota, kdy auto dokáže pomocí pruhů na silnici, okolní dopravy a GPS dat řídit samo sebe ve většině standardních situací. Ruce na volantu ale musíte mít stále, protože autopiloty ještě legislativa nedovoluje. Spoustě řidičů může ovšem i tohle řešení velmi ulehčit každodenní maratony.
4. Už to skoro umí řídit samo
Jak to vlastně celé funguje? Vůz umí kompletně ovládat brzdy i plyn, stejně jako elektrické řízení. U mnohých vozů to dnes postačí k tomu, aby vás udržely v pruhu, automaticky zaparkovaly nebo pohotovostně zabrzdily v městských rychlostech, aby zabránily nejčastějšímu střetu - totiž drobnému ťukanci při popojíždění v koloně. Tesla ale umí víc. Kombinací dvou radarových systémů se umí proplétat hustou dopravou na dálnici a umí sledovat auta před vámi a udržovat si od nich automaticky bezpečný odstup. Umí za nimi projet i křižovatkou, najít si správný výjezd atd. Jak jsme si ale ověřili u eSkového Mercedesu, má ještě tahle technologie svoje slabiny. Občas třeba jedete za vozem před vámi, ačkoliv odbočuje někam, kam vy nepotřebujete. Je to ale rozhodně krok slibným směrem pro všechny, kteří se na autopiloty těší.
5. Kombinace GPS a online dat pro modelování dopravní situace
Tesla Model D nabízí zatím nejpokročilejší systém modelování aktuální dopravní situace. Na svém obrovském displeji vám díky permanentnímu online připojení zobrazí neustále se měnící mapu vašeho okolí a několikrát za minutu přepočítá všechny proměnné podle dat z internetových serverů. Mnohé navigace se snaží monitorováním dopravní situace vybrat nejoptimálnější trasu, ale Musk má k dispozici víc externích zdrojů a především vám všechny informace prezentuje v podobě, která z vás opravdu udělá Iron Mana - budete mít před sebou futuristický displej plný nejrůznějších údajů a nápověd.
6. Možnost softwarových updatů
Musk prohlásil, že Model D toho umí mnohem víc, než současná legislativa dovoluje. Zároveň je plně připraven na tzv. softwarové záplaty. Teď nemluvíme o opravách nějakých chyb, ke kterým jsou dnes a denně svolávány vozy všech možných automobilek. Musk je přesvědčen o tom, že v následujících dvou-třech letech bude moci primárně prostřednictvím softwaru udělat z Modelu D ještě lepší a pokročilejší auto. Spolu s autem si tedy kupujete jízdenku do budoucnosti a všechny případné upgrady - tak jako když svůj telefon přehodíte na novější verzi Androidu - budou zcela zdarma.