fb pixel
Vyhledávání

7 důvodů, proč je Scout nejlepší oktávkou na trhu

Obří kombík a rychlý nafťák opancéřovaný do české chalupářské divočiny. Potřebuje snad český řidič něco jiného? Octavia Scout ukazuje prostředníček všem SUVčkům.

Václav Rybář
Václav Rybář 9.9.2014, 11:00

Jistě teď namítnete, že nepotřebujete opancéřovaný plastový tank, protože si můžete koupit běžnou oktávku v kombíku s paketem pro horší cesty a ušetřit tak relativně dost peněz. Jenže Scout není jen naparáděná standardní verze, jak vám předvedu v následujících bodech.  

1. Víceprvek za všech okolností

1111 Scout je nabízen pouze ve třech motorizacích – jedné benzínové a dvou naftových. Všechny mají dost výkonu na to, aby kombík s pohonem všech čtyř kol vytáhly z každé bryndy a zároveň na dálnici nezdržovaly. Naopak, v benzínu i naftě je Scout velmi svižným vozem. A hlavně má víceprvkovou zadní nápravu, což znamená, že váš zadek nepozná středověk. Pokročilejší technologie umožňuje lépe žehlit díry a výmoly. Standardní oktávky ji mají až od 150 koní výkonu výš. A přesně tam najdete všechny Scouty, takže nemusíte zdlouhavě přemýšlet, jestli je váš vůz moderní a pohodlný. Prostě se nemůžete splést.  

2. Vyšší světlá výška

scoutik2 Podvozek Scoutu je od země vzdálen přesně 171 milimetrů. To nejsou parametry armádního džípu, ale Scout ani neslibuje, že s ním budete moct jezdit na vojenská Bahna. 17 centimetrů je hodnota, která hravě sekunduje většině crossoverů a SUV na našem trhu. A hlavně je to o tři centimetry víc než u běžné oktávky, která vás i s paketem pro horší cesty může někde zradit, když si tzv. sedne na břicho.  

3. Pohodlí

scoutik5 Díky vyššímu těžišti a pohodlnému podvozku (ke Scoutu se ani nedá pořídit příplatkový sportovní podvozek, který sice zlepší chování v zatáčkách, ale vytřese z vás duši) je Scout extrémně pohodlný. Navíc se standardně nedodává s nízkoprofilovými pneumatikami, takže si při jízdě na pneu o rozměrech 225/50 budete připadat jako na obláčku.  

4. Jediné RS s pohonem 4x4

scoutik7 Nejvyšší motorizací je pro Scouta nově i dvoulitrový diesel o výkonu 185 koní. V zásadě je to motor z naftové Octavie RS, což dělá ze Scouta v podstatě sportovní (a užitkovou) verzi, přesně tak jak to planě slibují některá SUV. Díky modernímu pohonu všech kol, Haldexu páté generace, navíc Scout odpálí z místa rychleji než standardní oktávka s pohonem předních kol, takže se z nuly na stovku dostane rychleji než eRSko. A při papírově shodné spotřebě.  

5. Podvozek v suchu a bezpečí

scoutik3 Na rozdíl od majitelů sériových Octavií si nemusíte připlácet za ochranu před horšími cestami – váš podvozek je v základu zakrytován odolným plastem a stejně tak i podběhy a prahy jsou chráněny před odletujícím bordelem. Oplastování celého vozu navíc v některých barevných kombinacích působí z celé řady oktávek nejefektněji.  

6. Vyhřívané sedačky v základu

scoutik4 Sychravý podzim a nesnesitelná zima se blíží. Zvykli jsme si na vyhřívaná přední skla i zrcátka, zvykli jsme si na dvouzónové klimatizace. Vyhřívané sedačky ale v Česku pořád ještě úplným standardem nejsou a většinou jsou k dispozici jen za příplatek v rámci dražšího paketu. U Scouta se počítá s tím, že bude vyjíždět do nečasu, a tak je vybaven vyhříváním předních sedaček už od výroby.  

7. Velekufr

scoutik_ 610 litrů v základu a 1740 při sklopených sedačkách. Místo zůstává stejné i přes přítomnost pohonu všech kol, který často ve vozech ubere pár decimetrů. Co s tím, řeknete si, vždyť i standardní Octavie má tolik místa. Ano, ale veškerá oplastovaná konkurence v daném segmentu, určená do chalupářských kolonií, lesoparků a podhůří, může na tenhle parametr koukat hezky odspoda. A je celkem logické, že na podobné výpravy vezete nejen družky, děti, příbuzné, zvířata, proviant, ale taky spoustu harampádí, které vám doma překáží a potřebujete ho odklidit alespoň z dohledu. A pak se počítá každý litr navíc, přátelé.  
TÉMATA

Podobné články

Doporučujeme

Další články