fb pixel
Vyhledávání

8 aut, která vás dovezou až na konec světa

Plánujete cestu autem do neznáma? Pak potřebujete čtyř a vícekolového parťáka, který vás nikdy nezklame.

1. Lada Niva

lada-niva7 www.lada.cz Že jste nevěděli, že se vyrábí od roku 1977 do dnešních dní? Pravda, trochu se změnila - začínala s čtyřválcovou benzínovou šestnáctistovkou s karburátory, teď má motor 1,7 s vstřikováním Bosch a výkonem 83 koní. Pohon všech kol má uzamykatelné diferenciály vpředu, vzadu i uprostřed plus redukční převodovku. Brodit se umí ve více než půlmetrové hloubce. Pořád jde o neskutečně schopné auto, navíc za parádní peníze - nový kus vyjde na 249 900 Kč.  

2. Land Rover Defender

l316-14acc-ext-loc04-850x425 http://www.landrover.com Jasná volba pro všechny fanoušky offroadu a dobrodružství. S určitými změnami se vyrábí od roku 1983 a po technické stránce je jednoduchý jako facka. Motor, pohon všech kol, redukce, uzávěry, hranatá karoserie v několika formách - pick-up, dvě řady sedaček nebo bouda vzadu. Nejmodernější verze je už celkem civilizovaná, ty starší se řídí jako náklaďák a mají podobnou jízdní dynamiku. Na závody nebo dálnici je tahle odolná piksla zcela nevhodná.  

3. Unimog

schoen-restaurierter-unimog http://das-blaue-ding.de První prototyp této univerzální řady náklaďáků vznikl už v roce 1946. Jednoduchost, bytelnost, skvělá průchodnost terénem díky portálovým nápravám - poloosy nejsou v úrovni středu kola, ale nad ním. Určitě ho znáte v klasické podobě s kulatou kabinou a typickou mercedesí hvězdou na masce, ale existuje hromada dalších verzí, včetně obrněných vozů, samohybných děl, závoďáků a také traktorů s názvem MB Trac, které využívají konstrukci Unimogu. Název znamená Universal Motor Gerät - tedy univerzální motorový stroj.  

4. Local Motors Rally Fighter

185 rallyfighter.com Bugina s kabinou, která připomíná stíhačku, není zajímavá jen svým vzhledem. Tento projekt vznikl díky crowdsourcingu, hromada lidí z celého světa se podílela na technickém řešení a tak se zrodil celek, který je stavěn v mikrotovárně v americkém Chandleru ve státu Arizona, kde se na jeho stavbě podílí samotný budoucí majitel. Pohání ho benzínový osmiválec s objemem 6,2 litru, nastavený na 436 koní, poháněna jsou zadní kola. Zdvih podvozku je přes padesát centimetrů, takže přeskáčete všechny kameny i písečné duny, které se vám postaví do cesty.  

5. Mercedes-Benz třídy G

The Mercedes-Benz G-Class Professional (5) http://mercedes-benz-blog.blogspot.cz Původně armádní projekt, který nakonec skončil na silnicích. I tato piksla se podobně jako Defender vyrábí hezkou řádku let, od roku 1979. Koupit si můžete civilní i pracovní verze, Géčkem jezdil také papež a využívají je armády po celém světě.  

6. Willys MB

Jeep-Willys_MB_1943_800x600_wallpaper_01 netcarshow.com Alias džíp. Americká armáda potřebovala počátkem čtyřicátých let víceúčelové auto, které by mělo pohon všech kol, uvezlo 300 kg nákladu a zároveň nevážilo víc než 590 kg. Povedlo se a zrodila se legenda, která brázdila bojiště po celém světě. Auto vyráběli Willys i Ford, po válce vznikla verze CJ (Civilní Jeep) a sadu ikonických otvorů v čelní masce najdete i na současných modelech.  

7. Praga V3S

Praga_Ostatni_V3S_POKA_3_1 yauto.cz Pokud jste byli na vojně, určitě si od vás vysloužila řadu nadávek, ale nedáte na ni dopustit. Tato hlučná a pomalá bestie měla šestiválec Tatra s objemem 7,4 litru a výkonem necelých sta koní, který si bral 27-34 litrů na sto. Přitom umí utáhnout více než pětiapůltunový stroj, naložený dalšími pěti tunami nákladu. Poháněna jsou zadní kola s uzávěrami diferenciálů, pohon předních kol je připojitelný. Řízení není nic pro bábovky, vyžaduje velkou sílu, plánování, jak moc plus kdy zatáčet a odolnost proti hluku nebo otřesům. Jo, a volant vám může klidně urazit prsty, takže ho musíte držet zvenčí.  

8. Suzuki Jimny

101 www.suzuki.cz Mrňavé, krátké, v terénu neskutečně hbité. Začínalo v roce 1969 s motorem o výkonu 25 koní, teď ho koupíte s benzínovou třináctistovkou s 85 koni. Má velmi solidní nájezdové úhly i přechodový úhel, tlačítkem připojitelný pohon všech kol i redukci - ovládání zvládne i malé děcko. Nové může být vaše už za 425 tisíc.
TÉMATA

Podobné články

Doporučujeme

Další články