Kdysi dávno se na označení automobilek dalo spolehnout. BMW 320d byl opravdu dieselový dvoulitr, 850i mělo pod kapotou pětilitrový dvanáctiválec, a když byla na boku Mercedesu magická číslo 6.3, opravdu to znamenalo, že je pod kapotou motor o shodném objemu. Evropou však už několik let obchází ekologické strašidlo, chřestí emisními odpustky a vyžaduje výpalné nebo downsizing. Motory se tedy zmenšují a děje se to tak, aby to zákazníci nepostřehli. Čím vyšší číslovka, tím vyšší prestiž. V segmentu německých prémiových sedanů to platí stonásob, a proto se už dneska na označení vozů od BMW a Mercedesu nelze spolehnout. Sami se podívejte, jak moc se dneska na zadních kapotách kouzlí. Není divu, že řada zákazníků raději za příplatek nechává označení motorizace odstranit. Nemusí tak sousedům, známým nebo šéfovi vysvětlovat, že jejich 740i vlastně nemá čtyři, ale jenom tři litry.
1. BMW 125d
Dva a půl litru? Co vás nemá! BMW má svůj dieselový dvoulitr tak rádo, že ho používá napříč sériemi i značkami (najdeme ho v BMW i MINI). Různě silný dvoulitrový motor najdete nejen v modelu 120d, ale i ve 118d, 318d, 123d, 125d nebo 525d.
2. BMW 328i
Kdysi dávno tenhle model opravdu disponoval šestiválcem o objemu 2,8 litru. Kde ty loňské sněhy jsou. Nově tenhle model ukrývá přeplňovaný čtyřválcový dvoulitr, který najdeme i v modelech 125i nebo 528i. A co si myslíte, že se ukrývá v 520i? Samozřejmě šestnáctistovka!
3. BMW M550d
Jeden z největších hříšníků, částečně i proto že nese hrdě znáček BMW Motorsport. Tady by člověk podrazy nečekal – padesátka na konci určitě znamená, že tenhle diesel je mohutným pětilitrem. Jenže chyba lávky, ve skutečnosti jde o třikrát přeplňovaný třílitrový šestiválec. Žádná matematika na světě tady nedává smysl.
4. BMW 740d
K velké limuzíně patří velký motor. V případě tohoto označení jde ale už o pouhý marketing vycházející z tradice. Sedmičková čtyřicítka má přeplňovaný třílitr a padesátka „jen" osmiválec s objemem 4,4 litru. Pokud to chcete mít správně, musíte sáhnout po 760i, která má opravdu šestilitr.
5. Mercedes-Benz C250
Mercedes se na to už vykašlal úplně. Číslovky už dávno neznačí objem, ale jdou jen v duchu hesla „vyšší=lepší". Např. dieselové modely C180, C200, C220 a C250 CDI mají všechny stejný motor o objemu 2,1 litru, pouze vždy jinak silný. Benzíny na tom nejsou o moc lépe. C180 má šestnáctistovku, C200 osmnáctistovku a C250 dvoulitr.
6. Mercedes-Benz S 350 CDI
Ani nejvyšší z Mercedesů není ušetřen odznáčkových minel. 350 CDI je prachbídným třílitrem a vůbec nejhorší je to u nejdražších AMG modelů. S63 má jen 5,5 litru a S65 sotva šestilitrový motor. Tohle by ještě před pár lety honorace určitě nestrpěla!
7. Mercedes-Benz A45 AMG
Parádní hot hatch od Mercedesu sice své řidiče baví, ale jeho označení zůstává záhadou. Proč zrovna 45? Je to čtyřválcový dvoulitr, jeho výkon je 360 koní, takže? Že by akcelerace z nuly na sto? To by možná sedělo na 4,5 sekundy, ale stejné označení má i crossover GLA, který rozhodně takhle rychle na stovku nevyrazí.
8. Mercedes-Benz E63 AMG
A největší prasárna nakonec. Jinak se to ani nedá popsat. AMG verze éčkového Mercedesu má totiž stejně jako v případě eSka jen 5,5 litru objemu. Na bocích auta sice číslovku vyměnili za nápis V8 Biturbo, ale plebs si stejně bude myslet, že máte pořád óbrmotor a nikoliv downsizované turbo. Blamáž a urážka německé důkladnosti!