fb pixel
Vyhledávání

Tesco pro planetu: prostřednictvím virtuální prohlídky obchodní řetězec ukazuje, jak přispívá k ochraně životního prostředí

Zdroj: Tesco

Maloobchodní řetězec Tesco představuje nový projekt: Tesco pro planetu. V něm chce ukázat, jaké kroky aktivně podniká pro ochranu naší planety. Na virtuální prohlídku prodejny, která šetří naše životní prostředí, se může vydat široká veřejnost.

redakce G.cz 20.9.2023, 14:03

„Udržitelnost jsme začlenili do našich cílů, strategií a obchodních plánů. Zastáváme názor, že žít udržitelně by mělo být dostupné a výhodné pro každého,“ říká Katarína Navrátilová, generální ředitelka Tesco. „Naším cílem je být do roku 2035 uhlíkově neutrální. S dodavateli a partnery také spolupracujeme na tom, abychom do roku 2050 dosáhli našeho cíle, kterým jsou nulové emise uhlíku při produkci, od zemědělce až k vám na talíř. V rámci Tesco pro planetu chceme jít příkladem a inspirovat naše dodavatele, ale i zákazníky, aby se ve svém každodenním životě rozhodovali s ohledem na životní prostředí,“ dodává Katarína Navrátilová, generální ředitelka Tesco.

Projekt Tesco pro planetu představuje 6 základních pilířů, na které se Tesco v oblasti ochrany planety zaměřuje. Jedná se především o snižování emisí v obchodech a při distribuci, zredukování přebytků potravin a lepší zásobování, optimalizaci obalů a návod pro zákazníky, jak jíst zdravěji a udržitelněji.

Šest základních pilířů, na které se Tesco v oblasti ochrany planety zaměřuje:

  1. Snižování emisí v obchodech, např. využíváním obnovitelných zdrojů energie, zaváděním energeticky úsporných opatření (LED zářivky, chladničky s dveřmi, tepelná čerpadla atd.).
  2. Snižování emisí při distribuci, efektivní logistika přepravy, optimální vytížení nákladních vozů, zavedení elektrických nákladních vozidel a recyklace obalového materiálu.
  3. Výrazné zredukování přebytků potravin a zavedení efektivního procesu jejich darování prostřednictvím aplikace Foodiverse.
  4. Optimalizace obalů s důrazem na co největší recyklovatelnost a jejich absence tam, kde nejsou třeba, např. v segmentu pečiva, ovoce a zeleniny.
  5. Lepší zásobování; Tesco zákazníkům nabízí certifikované výrobky vyrobené s maximálním ohledem na životní prostředí a zároveň následně podniká kroky ke zmírnění negativního dopadu na planetu. Jako příklad lze uvést oblečení značky F&F, které je vyrobeno z ekologických materiálů. Tato oblast ochrany planety zahrnuje také všechny činnosti, kterými společnost Tesco motivuje dodavatele k tomu, aby následovali jejich úsilí v oblasti ekologie a sami podnikali aktivní kroky, např. oznamováním přebytků potravin a vyprodukovaných emisí.
  6. Pomáháme jíst zákazníkům zdravěji a udržitelněji; nabídka zdravých produktů, jejichž produkce nezatěžuje naši planetu. Tipy na to, jak vést zdravý životní styl s bohatým sortimentem nutričně vyvážených potravin.

Tesco pro planetu je dostupné pro všechny zájemce ve formě virtuální prohlídky prodejny ZDE.

Společnost Tesco podniká důrazné kroky v souvislosti se změnou klimatu a zavazuje se, že do roku 2035 bude její činnost uhlíkově neutrální a do roku 2050 dosáhne čistých nulových emisí. Tesco je také členem iniciativy Champions 12.3 a zasazuje se o dosažení cíle OSN v oblasti udržitelného rozvoje 12.3, kterým je snížení celosvětového plýtvání potravin na polovinu do roku 2030. Tohoto cíle Tesco dosáhlo již v roce 2019. To je možné díky vytrvalému úsilí a průběžným změnám, které vedou k naplnění tohoto závazku.

TÉMATA

Podobné články

Doporučujeme

Další články