1. Kde jezdí?
Facebook, Ghita Silviu
V Rumunsku, kde ji postavil Bogdan Ghita Silviu a jeho tým. A určitě ne po normálních silnicích, ale po sprintových dráhách.
2. Jak je rychlá?
Pekelně. Zrychlení 0-100 km/h zabere 2,5 sekundy, na 190 km/h je za devět sekund. Maximální rychlost je při sprintových závodech vcelku irelevnantní, jezdí se na čtvrt míle (cca 400 metrů), které Octavia Bimoto ujede za 10,64 sekundy. Cílem projíždí rychlostí lehce přes 220 km/h.
3. Proč je rychlá?
Facebook, Ghita Silviu
Podle názvu asi tušíte - má dva motory, každý pro jednu nápravu. Přední přeplňovaný dvoulitr TFSI měl původně 460 koní, zadní 330 koní, teď se ale podařilo navýšit celkový výkon ústrojí na tisíc koní.
4. Má tedy pohon všech kol?
Facebook, Ghita Silviu
Technicky vzato ano, ale ne takový, na jaký jsme zvyklí. Motory pracují nezávisle na sobě, každý má svou elektroniku, chlazení i vlastní spojku. Tím odpadla potřeba složitě řešit mezinápravové diferenciály nebo spojky.
5. Je to ještě Octavia?
Facebook, Ghita Silviu
Karoserií navenek možná, zbytkem konstrukce ne. Zadní motor totiž drží uříznutá a navařená konstrukce uchycení z jiné Octavie, umístěná místo zadních sedaček a části kufru. Nechybí ani ochranný rám, který se hodí kvůli bezpečnosti a tuhosti celého stroje.
6. Byl to původní nápad?
mtm-online.de
Pár podobných strojů už vzniklo. Například v roce 2005 německá firma MTM vyvinula Audi TT také s dvěma motory. Jejich stroj dosáhl ověřené maximální rychlosti 393 km/h.