fb pixel
Vyhledávání

5 tipů, jak dobře napsat pracovní inzerát

Počet osob bez práce je v České republice nejnižší za posledních dvacet dva let. Máme dokonce nejnižší míru nezaměstnanosti v celé EU. Získat zkušeného a kvalitního zaměstnance se stává bojem o to, kdo dokáže více zaujmout a nabídnout lepší pracovní podmínky. Co by v pracovním inzerátu rozhodně nemělo chybět, a jaké informace uchazeče o práci spíše odradí?

Redaktor
Redaktor 23.5.2019, 10:26
  1. Buďte originální.

Jednou z nejdůležitějších věcí je titulek. Ten zpravidla rozhodne, zda inzerát uchazeče zaujme a bude číst dál. Mezi velkým množstvím stejně znějících textů je proto stěžejní být originální a odlišit se. Důkazem je oceněný pracovní inzerát firmy Atlas Copco, který porotce v soutěži RA Awards 2018 zaujal netradiční formou. Celý byl napsán jako dopis adresovaný budoucímu kandidátovi. Obsah byl mnohem upřímnější, než je zvykem u běžných pracovních inzerátů, nechybělo zde ani upozornění, že ne všechno možná půjde zpočátku hladce a bez komplikací. Podle autorky inzerátu Jitky Pouzarové na něj reagovalo nezvyklé množství uchazečů.

  1. Uvádějte mzdu.

„Z našich zkušeností určitě radíme vždy uvádět nabízenou mzdu – a to nejlépe již do titulku. Pokud tuto informaci nesdělíte, počítejte s tím, že se vám ozve mnohem méně uchazečů,“ tvrdí Radovan Hypš, ředitel pracovního portálu JenPráce.cz. Podle něj je při rozhodování potenciálního uchazeče nejdůležitějším prvkem právě finanční ohodnocení. Pokud mzda v inzerátu uvedena není, uživatel na něj s největší pravděpodobností reagovat nebude.

Přes 90 % uchazečů o práci potvrdilo, že by konkrétní výše platu měla být v textu určitě zmíněna.

  1. Vyvarujte se nekonkrétním frázím.

Zaměstnavatel by se měl vyvarovat nic neříkajících klišé typu: příjemné prostředí, přátelský kolektiv, motivační mzda. Každý si totiž pod těmito neosobními frázemi představí něco jiného.

„Doporučujeme konkrétně popsat, co bude náplní práce, jak to chodí právě u vás. Díky tomuto přístupu bude inzerát působit osobněji,“ radí Hypš. Zároveň odrazuje od uvádění velkého množství požadavků. „Zamyslete se nad tím, co je pro hledanou pracovní pozici skutečně nezbytné a jaké dovednosti a znalosti jsou spíše přidanou hodnotou. Mohlo by se vám totiž stát, že byste zbytečně odradili schopného uchazeče,“ dodává.

  1. Nešetřete benefity.

Dobrého zaměstnance získá ten, kdo nabídne lepší podmínky. Z nejnovějších průzkumů vyplývá, že právě firemní benefity jsou stále častějším důvodem ke změně práce. Zvláště mladá generace se již nespokojí se standardními pracovními podmínkami. Zkušení personalisté proto radí – uvádějte veškeré výhody a nadstandardy, které můžete nabídnout, a které vás zvýhodní oproti konkurenci. Ať jsou to stravenky, flexibilní pracovní doba nebo třeba týden dovolené navíc. Vše se počítá a může být zrovna tím rozhodujícím důvodem, proč si uchazeč zvolí právě vás.

  1. Jednejte slušně a korektně.

Často se stává, že zaměstnavatel poté, co pozici obsadí, se již neúspěšným uchazečům neozve. To by se ale určitě stávat nemělo. Zvláště v době, kdy nabídka převyšuje poptávku. Podle údajů Úřadu práce ČR bylo na konci dubna evidováno 209 828 uchazečů o práci, volných pracovních míst však bylo nabízeno ke 340 000. Z toho jasně vyplývá, že nikdy nevíte, kdy se vám budou dobré reference hodit. Oznámit kandidátovi, že na pozici nebyl vybrán, zabere jen pár minut. Stačí využít funkci vzorového e-mailu, který jde rozeslat každému neúspěšnému uchazeči. Informace o nepřijetí by měla být odeslána nejpozději do dvou týdnů.

Podobné články

Doporučujeme

Další články