Celkem připravilo Tesco přes 400 batůžků s výbavou. V balíčcích maminky naleznou například plenky pro novorozence, krém proti opruzeninám, tělový olej nebo kupón F&F v hodnotě 400 korun. Balíčky zamířily do 14 českých porodnic. V Česku to jsou například Gynekologicko-porodnická klinika VFN a 1. LF UK „U Apolináře“, Nemocnice Motol, Ústav pro péči o matku a dítě – Porodnice v Praze Podolí, Fakultní nemocnice Ostrava, Fakultní nemocnice Brno, Nemocnice Na Bulovce, Krajské nemocnice Most nebo do Baťovy nemocnice Zlín.
Na celém světě se předčasně, tedy do 37. týdne těhotenství, narodí každý rok 15 milionů miminek, což je každé desáté narozené miminko. Přestože celosvětově úroveň péče o předčasně narozené děti stoupá, přibližně milion těchto dětí si jejich rodiče nikdy nemohou odvézt domů. Nejvyšší počty předčasně narozených dětí vykazují zejména rozvojové země, ale i v České republice se předčasně narodí 8 % dětí.
„V porodnici U Apolináře pečujeme o novorozence již před 24. týdnem těhotenství v tzv. šedé zóně, často s porodní váhou menší než 500 gramů. Taková maličká miminka zůstávají na našem oddělení kolem 100 až 180 dní, než mohou být propuštěna. Náklady na péči jsou tedy relativně vysoké, a proto je každá pomoc vítána. Zejména rodiče malých nedonošeňátek ji velmi ocení,“ uvedla vrchní sestra Michaela Kolářová z oddělení neonatologie.
Dnes mají takzvaná „miminka do dlaně“ velkou šanci na přežití, a to hlavně díky intenzivní lékařské péči. S každým dalším týdnem těhotenství šance miminka rapidně stoupají, 28. týden jsou šance na přežití až 95%. V rozvinutých zemích již nejsou nedonošené děti obvykle těžce hendikepované, ale přesto mívají častější zdravotní problémy. Velkým přínosem je pro ně nejen lékařská péče, ale také brzký kontakt s rodiči.
„Když se moje dcera před pěti lety narodila, vážila pouhých 800 gramů. Vím tedy, jaký strach rodiče nedonošených dětí pociťují a jak je důležitá kvalitní péče. Věřím, že dárkové balíčky maminky potěší a zároveň jim pomohou s výběrem kosmetiky pro jejich miminka. Právě s kosmetikou totiž děti přichází do styku každý den a je proto velice důležité, aby nejen příjemně voněla, ale hlavně aby obsahovala pouze kvalitní přísady a jemně pečovala o pokožku miminka,“ říká Tereza Berkes, manažerka vlastní značky Tesco.