„Sníženou sazbu na potraviny jsme plně promítli do cen u více než 8 500 výrobků. K tomu jsme ponechali původní nižší ceny u dětské výživy, do kterých jsme naopak vůbec nepromítli zvýšenou sazbu DPH. Pokračujeme tak v našem závazku nabízet zákazníkům kvalitní a zároveň cenově dostupné potraviny. Našim dlouhodobým cílem je pomáhat našim zákazníkům maximálně ušetřit, k čemuž využíváme každé možné příležitosti,“ uvádí Pavol Halász, produktový ředitel Tesco pro Českou republiku.
Plné promítnutí snížené sazby
Od ledna Tesco promítlo plně sníženou sazbu DPH na potraviny do cen u více než 8 500 produktů. Cena je zaokrouhlena na dvě desetinná místa (setiny). Výjimku tvoří váhové položky, u kterých je cena zaokrouhlena na jedno desetinné místo. Týká se to i všech promočních cen včetně Clubcard cen. Snížení zákazníci pocítí jak při nákupech v prodejnách, tak i při online nákupech na iTesco.cz
Tesco – zákazník vždy na prvním místě
Tesco nečekalo až na leden, kdy začala platit snížená sazba DPH na potraviny, ale již v prosinci snížilo ceny u více než sto vybraných potravin napříč sortimentem o 3 % body.
V listopadu Tesco zlevnilo průměrně o 10 % všechny výrobky z vlastních pekáren. Během podzimní potravinové sbírky poskytlo slevu 5 % na celý nákup potravin, drogerie a dětské výživy. Studenti s průkazem ISIC mohou od října využít exkluzivní 10% slevu v aplikaci Clubcard na celý nákup, platí i na již zlevněné zboží. V květnu Tesco snížilo ceny u více než 1 000 výrobků napříč kategoriemi, aby pomohlo zákazníkům platit méně. Spolu s Clubcard cenami a kampaní Nízké ceny zaručeny přišlo s další iniciativou, která zákazníkům pomáhá šetřit. Clubcard ceny, díky kterým mohou opravdu výrazně ušetřit, nabízí Tesco svým zákazníkům jako poděkování za věrnost. Program nízké ceny zaručeny se týká stovek nejčastěji nakupovaných produktů, jejichž ceny společnost hlídá, aby zákazníkům pomohla dosáhnout úspor při nákupech potravin, drogerie či výrobků péče o děti. Vedle toto Tesco zařazuje do akčních nabídek stále více produktů za výhodnější ceny. V době inflace firma mohutně investovala do svých zákazníků, do prodejních cen nárůst nákupních cen promítla pouze částečně.