Dobrou noc, malajsijská tři sedm nula
Letadlo odletělo z mezinárodního letiště v Kuala Lumpur ve 12:41 hodin a na mezinárodní letiště v Pekingu mělo přiletět v 6:30 hodin místního času. V 1:07 však bylo odesláno poslední automatické hlášení o poloze letadla a v 1:19 bylo dispečerům letového provozu předáno poslední hlasové vysílání z kokpitu: "Dobrou noc, malajsijská tři sedm nula" – zpráva nenaznačovala nic neobvyklého.
Asi hodinu poté, co měl let 370 přistát v Pekingu, oznámila společnost Malaysia Airlines, že je nezvěstný. Před záhadným zmizením letadlo letělo zdánlivě bez jakékoliv nehody. Z letadla se neozývaly žádné tísňové signály ani zprávy o špatném počasí či technických problémech.
Zmizení letu Malaysia Airlines 370
Následné pátrání po letu 370 se zpočátku soustředilo na Thajský záliv, kde se letadlo pohybovalo, když byl přerušen radarový kontakt. Vyšetřovatelé se zabývali možností, že do zmizení letadla byli zapojeni teroristé, když bylo zjištěno, že dva cestující používali kradené pasy. Tato teorie, alespoň v souvislosti s dvěma muži, však byla brzy označena za nepravděpodobnou. Lidé na palubě letu 370 zastupovali 15 národů, přičemž více než polovina cestujících pocházela z Číny a tři ze Spojených států. 15. března pak vyšetřovatelé uvedli, že satelitní přenosy naznačují, že let 370 se prudce odklonil od určeného kurzu a letěl na západ nad Indickým oceánem, přičemž pět nebo i více hodin fungoval jako „samostatná jednotka“.
Dne 24. března oznámil malajsijský premiér, že se letoun pravděpodobně ztratil někde v Indickém oceánu a nikdo nepřežil. Do pátrání se zapojily více než dvě desítky zemí včetně Spojených států, přičemž záhadě, jak mohlo dopravní letadlo beze stopy zmizet, věnovala pozornost světová média.
Ztráta kyslíku?
V červnu 2014 australští úředníci zapojení do vyšetřování uvedli, že radarové záznamy naznačují, že let 370 pravděpodobně letěl na autopilota, než mu došlo palivo a zřítil se do jižní části Indického oceánu. Úředníci veřejně nespekulovali o tom, kdo a proč zapnul autopilota poté, co se letadlo vychýlilo z kurzu, i když naznačili, že je možné, že posádka a cestující přestali reagovat v důsledku hypoxie neboli ztráty kyslíku v čase před pádem letadla. Žádné vysvětlení, co mohlo způsobit nedostatek kyslíku, úředníci neposkytli.
Vyvstala také domněnka, že jeden z pilotů letu 370 mohl s letadlem úmyslně vletět do Indického oceánu v rámci sebevražedné mise, ačkoli pro tuto teorii neexistují žádné přesvědčivé důkazy. V průběhu let 2015 a 2016 byly trosky letadla vyplaveny na břeh západní části Indického oceánu, osud letu 370 však i nadále zůstává záhadou.
Zdroj: History, Wikipedia